مقالات

معاینه چشم | اهمیت معاینه چشم کودکان

تاریخ انتشار : | دسته بندی : مقالات
4215 بازدید

معاینه چشم

معاینه چشم

معاینه چشم یکی از مهمترین روش ها برای افزایش سلامت چشم و پیشگیری از بیماری های ساختمان چشم در بدن انسان است . برای تشخیص بیماری ها و عیوب احتمالی چشم هر فرد به چشم پزشک مراجعه می کند و مراحل معاینه چشم را پشت سر می گذارد.

يك معاينه كامل چشم پزشكي بسيار فراتر از تعيين عيوب انكساري چشم و شماره عينك مناسب است. يك معاينه چشم پزشكي شامل مراحل مختلفي است كه بسياري از اختلالات چشمي را در مراحل اوليه تشخيص داده و در صورت اقدام به موقع مانع از پيشرفت آنها مي شود.

اهمیت معاینه چشم

تاری دید، دیدن لکه و کم شدن دید در شب از جمله شایع ترین مشکلات چشم می باشند که ممکن است در ابتدا برای فرد مبتلا چندان جدی نباشد ، اما می توانند نشانه ی شروع یک بیماری جدی باشند. معاینه به موقع چشم موجب تشخیص به موقع بیماری های چشمی می گردد و روند درمان و بهبود بیماری سریع انجام می گردد.

جدی ترین مشکلات بینایی، لکه های ناشی از افزایش سن، آب سیاه (گلوکوم) ، رتینوپاتی دیابتی  و آب مروارید است. این بیماری ها باید سریع تشخیص داده شود تا درمان شوند. به این منظور، معاینات دوره ای چشم، هر شش ماه  یکبار ضروری است.

معاینه چشم در کودکان و نوزادان

معاینه چشم در کودکان و نوزادان

نوزادتان تا قبل از سه ماهگی حتما یک بار باید معاینه چشم شوند از نظر بررسی مشکلات مادرزادی از جمله آب مروارید مادرزادی یا آب سیاه مادر زادی. در سه ماه اول تولد انحراف چشم بسیار نادر است. البته معاینه شبکیه چشم در کودکان نارس از همان ابتدا حائز اهمیت است.

بهترین زمان برای معاینه چشم کودکان از سه سالگی می باشد. در صورت وجود شواهد عیوب انکساری، بیشتر اوقات باید کودک را 3 ماه یک‌بار تحت‌نظر گرفت و معاینه را تکرار کرد تا از وجود عیب انکساری، عدد و مقدار آنها مطمئن شد. سومین دوره ضروری برای معاینه، سن قبل از ورود به دبستان است.

جهت رزرو نوبت و معاینه چشم توسط دکتر محمد باقر رجبی متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه و لیزر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید

برچسب ها:

رزرو نوبت :‌

جهت رزرو نوبت از دکتر محمد باقر رجبی با شماره زیر تماس بگیرید یا از گزینه نوبت دهی آنلاین اقدام کنید!
021-88201656 retinclinic
تهران ، میدان ونک ، ابتدای بزرگراه حقانی ، نرسیده به گاندی جنوبی ، پلاک ۷۲ ، ساختمان پزشکان ۷۲ ونک ، طبقه چهارم ، واحد ۴۰۲